کــــــار وفــــنـــــاوری

کــــــار وفــــنـــــاوری

ورود شما را به این وبلاگ علمی و آموزشی خوشامد عرض می کنیم
کــــــار وفــــنـــــاوری

کــــــار وفــــنـــــاوری

ورود شما را به این وبلاگ علمی و آموزشی خوشامد عرض می کنیم

ساخت گلدان از بطری یک بار مصرف

 

 

 

 

 

1-1-1

وسایل لازم :1-1

بطری خالی نوشابه

قیچی

گام اول : از لبه بطری ۷ سانتی متر پایین تر علامت گذاری کنید ، و با قیچی قسمت بالایی را برش زده و آن را ازقسمت پایین جدا کنید .

1

2

گام دوم : توجه داشته باشیددر این مرحله هرچه قدر میزان اندازه گیری شما دقیق تر باشد، در انتها کار دستی زیبا تر ی خواهید داشت . روی تنه بطری ، ۸ سانت پایین آمده علامت گذاری کنید ، سپس دور تا دورآن را از لبه تا جایی که از بلندی بطری علامت گذاری کردید ، با فاصله ی یک سانتی ابتدا علامت گذاری کنید و پس از آن با قیچی مرتب برش بزنید تا نوار‌های بلندی را به دست آورید .

34

5

گام سوم : ابتدا با انگشت نوار‌ها را به سمت خارج خم کنید ، سپس بطری را وارونه روی میز یا سطح صافی قرار دهید طوری که نوار‌های برش خورده به طرف بیرون باشند و با دست محکم آن‌ها را فشار دهید تا کاملا نوار‌ها به بیرون خم شده و شکل بگیرد .

76

8

گام چهارم : از یک سمت بطری کار بافت لبه ی گلدان را شروع کنید . یکی از نوار‌ها را برای شروع بافت انتخاب کنید و آن را به سمت داخل بطری پشت دو نوار بغلی فرو کنید و در جای خود محکم کنید .9

گام پنجم : نوار دوم را از روی نوار بغلی رد کنید و زیر دو نوار بعدی فرو کنید به این ترتیب یک نوار رو قرار می‌گیرد و دو نوار زیر ، به همین ترتیب بافت را ادامه دهید تا تمامی‌نوارها بافته شود و لبه گلدان درست شود گلدان شما آماده است .

نوشته : رقیه مستقیم

10

11

12

13

14

15


 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد