کــــــار وفــــنـــــاوری

کــــــار وفــــنـــــاوری

ورود شما را به این وبلاگ علمی و آموزشی خوشامد عرض می کنیم
کــــــار وفــــنـــــاوری

کــــــار وفــــنـــــاوری

ورود شما را به این وبلاگ علمی و آموزشی خوشامد عرض می کنیم

ساعت دیواری با چوب بستنی

وسایل لازم :

۱۲ عددچوب بستنی

تخته سه لایی یا مقوای ماکت سازیکاردستی

عقربه‌های ساعت و یک درب بطری

اره مویی

رنگ‌های آکرولیک

چسب چوب

شیوه ساخت:

گام اول : ابتدا چوب‌های بستنی را که قبلا تمیز کرده اید با رنگ‌های دلخواه خود رنگ آمیزی کنید .

گام دوم: برای بدنه ساعت دیواری می‌توانید از مقوای ماکت سازی استفاده کنید یا اگر بخواهید کاردستی شما استحکام بیشتری داشته باشد از تخته سه لایی استفاده کنید . در هر صورت ابتدا دایره ای با قطر دلخواه روی تخته یا مقوا رسم کنید. برای این کار می‌توانید از پرگار استفاده کنید یا اگر دایره بزرگ تری می‌خواهید با استفاده از خط کش و گونیا آن را رسم کنید.به خاطر داشته باشید هر قدر قطر دایره بیشتر باشد ساعت شما بزرگ تر خواهد بود و این کار به سلیقه شما و دکور اتاقتان بستگی دارد.برای برش تخته سه لایی از اره مویی استفاده کننید تا برش تخته ظریف تر باشد و پس از اتمام برش دور تخته را با سمباده نرم کنید . سپس با رنگ سفید آن را رنگ آمیزی کنید و نقطه وسط ساعت را با میخ سوراخ کنید و۱۲ شعاع آن را مشخص کنید. کاردستی

کاردستی

کاردستی5

کاردستی3

گام سوم: چوب بستنی‌هایی را که به رنگ‌های مختلف رنگ آمیزی کردید با استفاده از چسب چوب روی شعاع‌های ساعت بچسبانید و اجازه دهید تا خشک شود.

کاردستی6 گام چهارم: درب بطری را به وسیله یک درفش داغ سوراخ کنید و با چسب محکم پشت صفحه ساعت بچسبانید.به این وسیله می‌توانید ساعت را به دیوار آویزان کنید.

کاردستی7

گام پنجم: برای شماره‌های ساعت از اجسام مختلف می‌توانید استفاده کنید . ما در این جا از فوم استفاده کردیم اما شما می‌توانید از دکمه‌های بزرگ رنگی ، قطعات چوب یا هر چیز دلخواهی استفاده کنید . فوم‌ها را به صورت دایره‌های کوچک بریده و پس از نوشتن شماره‌های ۱ تا ۱۲ روی آن‌ها به رنگ دل خواه رنگ آمیزی کنید.

کاردستی9

کاردستی8گام ششم: شماره‌ها را روی چوب‌های بستنی به آرامی‌بچسبانید و اجازه دهید تاکاملا خشک شوند . سپس موتور ساعت را پشت صفحه اصلی قرار داده و عقربه‌ها ی آن را از روی صفحه وصل کنید . شما می‌توانید از موتور ساعت‌هایی که صفحه آن فرسوده و قدیمی شده اند استفاده کرده آ نها را بازیافت کنید و دکور زیبایی برای اتاقتان به وجود آورید .

کاردستی10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد